Kundtjänst

KOM I KONTAKT

Har du frågor och synpunkter angående din leverans, beställning av varor eller betalning. 

E-post: support@nordicnative.se

 

Vid retur

Var produkten inte riktigt som du tänkt dig eller vill du bara byta storlek?

Sverige (Fri retur)

1. Se till att produkterna ligger i sin originalförpackning och att alla lappar/tags sitter kvar.
2. Fyll gärna i all information i retursedeln som du fick tillsammans med produkten. Det underlättar hanteringen för oss och i slutändan även förbättrar utbudet och upplevelsen för dig som kund. 
Saknar du retursedel kan du ladda ned den här.
3. Paketera produkten och retursedeln. Använd gärna originalförpackningen. Fäst returfraktsedeln du fick med på paketet och lämna in på närmaste ombud. Vi utför en återbetalning efter att paketet är framme hos oss och gått igenom en kontroll. Notera att tiden för att pengarna syns på ditt konto kan variera beroende på arbetsbelastning samt banksamarbeten. 

4. Önskar du ha en annan storlek eller annat byte så lägger du en ny order på den produkten. Vi kan annars inte garantera att produkten du vill ha fortfarande finns tillgänglig när din retur väl behandlas.

 

Övriga länder (Kund betalar själv retur)

1. Se till att produkterna ligger i sin originalförpackning och att alla lappar/tags sitter kvar.
2. Fyll gärna i all information i retursedeln som du fick tillsammans med produkten. Det underlättar hanteringen för oss och i slutändan även förbättrar utbudet och upplevelsen för dig som kund. 
Saknar du retursedel kan du ladda ned den här.
3. Paketera produkten och retursedeln ordentligt. Använd gärna originalförpackningen.

4. Använd en transportservice som levererar hela vägen till vår dörr som t.ex. FedEx, DHL eller UPS (vissa tjänster hos posten). Skicka ej till ombud. Vi tar ej ansvar för returer som ej kommer fram till oss. Vi kommer dock göra allt vi kan göra att ta emot din retur.

Returadress:

Nordic Native AB
Hammarby fabriksväg 43, level 5
SE-12030
Sweden

5. Maila till support@nordicnative.se och meddela oss att din retur är på väg samt inkludera kolli-ID. Detta är väldigt viktigt och udnerlättar för oss att ta emot din retur korrekt.

6. Vi utför en återbetalning efter att paketet är framme hos oss och gått igenom en kontroll. Notera att tiden för att pengarna syns på ditt konto kan variera beroende på arbetsbelastning samt banksamarbeten. 

 

All other countries (buyer pays for shipping)

1. Make sure that the product has not been used and that the tags have not been removed.
2. (optional) Please fil out the return form that was included in your package. It will make handling of your return easier for us and in the end we will be able to create a better shopping experience for you. If you've lost your return form you can download it here (currently only in Swedish)
3. Please use a transport service that delivers your packagage all the way to our door during business hours. Like FedEx, DHL or UPS. We do not take responsobility for orders that do not reach us but will however do all we can to reciev your return.

Return adress:

Nordic Native AB
Hammarby fabriksväg 43, level 5
SE-12030
Sweden

4. Please use a packaging that will protext the product during shipping. Original packaging is fine.

5. Contact support@nordicnative.se and let us now that you will be sending your order as a return and include a tracking-number. This is very important and will help us to properly reciev your return.

 

 

Vid byte

Önskar du byta till en annan färg eller storlek?
1. Gör precis som vid en vanlig retur enligt ovan.
2. Gör en ny order för den produkt du önskar byta till. Nyttjade du en rabattkod vid tidigare köp så kontaktar du oss här support@nordicnative.se